Abeba gör det svåra enkelt

Målet för Abeba kommunikation är att alla ska förstå och ta till sig våra budskap. Vi vill göra det svåra enkelt. Vi värnar också om budskapens trovärdighet genom att berätta som det är. Att i sin kommunikation försöka försköna verkligheten skadar trovärdigheten.

Enkelhet och trovärdighet är nyckelbegrepp i Abebas värld. Målet med all kommunikation är att mottagaren snabbt och enkelt ska förstå och kunna ta till sig budskapet.
Vi möts av alltfler budskap i allt fler kanaler varje dag. Det ställer allt större krav på de budskap som ska uppmärksammas. Om något är krångligt eller verkar skrytsamt är det lätt att släppa det och gå vidare till det som är intressant, lättläst och trovärdigt.

Ord kan säga mer än 1 000 bilder. Därför är det viktigt att välja rätt ord. Genom att välja fel ord är det stor risk att människor man vill nå utestängs.
Vi värnar om ett enkelt, korrekt språk, som ibland tillåts överraska och väcka uppmärksamhet. I Abeba är alltid budskapet viktigast, oavsett om det publiceras på webbplatser, i broschyrer, böcker eller tidningar.

Abeba kommunikation AB startade 2007 och har sedan dess kommunicerat med ett stort antal människor och organisationer. Företaget har cirka 50 kunder, både företag och offentliga organisationer.
Abeba ägs och drivs av Lars Edqvist. Abeba kommunikation AB äger också hälften av Abeba + RÖD.

Fakta/ Lars Edqvist
Gör: kommunicerar, driver projekt och skriver
Utbildning: Handelshögskola och journalisthögskola
Erfarenheter: Har startat tidningar i Växjö, Göteborg, Malmö, Rom och Aten
Utmärkelse: Fick Svenska publishingpriset 2006 för en bok om framtiden.
Fritid: Ja, är morfar, odlar, läser, reser och är fritidspolitiker